Masz problem z brakiem wystarczającej wiedzy o kliencie, jego historii, dynamice sprzedaży lub kluczowych informacjach i preferencjach zakupowych ? Zobacz jak SAP Business One rozwinął ten obszar w najnowszej wersji 9.2 PL04. Nowa funkcjonalność która została udostępniona w znaczącym stopniu wpłynie na jakość obsługi klienta, usprawni proces sprzedażowy ale głównie może przełożyć się na zwiększenie wolumenu sprzedaży. Wszystkie zmiany które zostały poniżej opisane są odpowiedzią SAP Business One na potrzebę zwiększania efektywności pracy użytkowników i wpływania na lepsze wyniki firm korzystających z SAP Business One.
Główne zmiany które pojawiły się w najnowszej wersji SAP Business One 9.2 PL04 skupiają się przede wszystkim na wspomożeniu procesu sprzedażowego.
Kluczowe obszary zmian to:
1. Rekomendacje
2. Ocena klienta 360 stopni
3. Dymki z podpowiedzią.
Kluczowe zmiana dotyczy procesu sprzedaży już od samego początku. Tylko odpowiednie informacje we właściwym czasie mogą znacząco wpłynąć na to jak zachowa się dział sprzedaży w momencie pojawienia się klienta. Zarówno dla takiego klienta z którym współpracujemy osobiście od lat, jak również takiego który trafia do nas pod nieobecność swojego opiekuna lub z innego oddziału z którym współpracuje na co dzień.
1. Rekomendacje
W przypadku ofertowania lub przyjmowania zamówienia pojawiła się nowa funkcjonalność która może zostać włączona przez odpowiednią konfigurację systemu zawierającą zakładkę rekomendacje. Kluczową rolą tej funkcjonalności jest skupienie się na produktach którymi historycznie interesował się klient z listą podpowiedzi. Z tego poziomu nie tylko możemy zaproponować klientowi zakup takiego towaru jako uzupełnienie jego bieżącej listy zakupów (Up-Selling), ale również skorzystać z rekomendacji co kupowali inni klienci kupujący podobne produkty (Cross-Selling). Poprzez proste dodanie pozycji do dokumentu w szybki sposób mamy skompletowane zamówienie, a klient wychodzi zadowolony z kompleksowej i profesjonalnej obsługi. Funkcjonalność ta bazuje na dedykowanym silniku rekomendacyjnym analizującym duże zbiory danych. Czym więcej mamy danych w systemie tym rekomendacje są bardziej właściwe.
2. Ocena klienta 360 stopni
W systemie została wzbogacona kartoteka partnera handlowego. Nowa funkcjonalność to nic innego jak możliwość przekrojowego przeglądu danych o kliencie. Zarówno szczegółowe informacje z obszaru sprzedaży ale również logistyki i finansów. Po wyborze kartoteki klienta wybieramy podgląd oceny klienta 360 stopni. System przełącza się na dedykowany kokpit, który zawiera odpowiednie informacje dla danego klienta w postaci wykresów, statystyk i innych danych w trybie rzeczywistym. Możemy nie tylko przejrzeć historie sprzedaży ale również wartości zamówień, wolumenów jak również dynamikę współpracy. Możliwości konfiguracyjne są niemal nieograniczone i możliwe do zdefiniowania przez użytkowników. Takie szybkie spojrzenie na klienta daje pełen obraz współpracy z klientem i w znacznym stopniu może ograniczać ryzyko nieudanych transakcji, ale również wspomagać proces sprzedaży w celu zwiększania jej wolumenu i zyskowności.
3. Dymki z podpowiedzią
Ta funkcjonalność ma na celu szybkie przybliżenie danych podstawowych bez konieczności poszukiwania ich wewnątrz systemu poprzez proste najechanie kursorem na pomarańczową strzałkę. Informacje które pojawią się użytkownikowi mogą być konfigurowane tak aby tylko te najbardziej istotne były widoczne.
Wszystkie powyżej opisane funkcjonalności są tylko przybliżeniem ich zastosowania. Ich możliwości wykorzystania z punktu widzenia prowadzenia biznesu są zdecydowanie szersze.
SAP Business One rozwija się dla Ciebie – Rozwijaj swój biznes z SAP.