Spoglądając na współczesny rynek handlu, jak również na zmieniający się dynamicznie charakter podejścia do współpracy z partnerami handlowymi, można zauważyć, że firmy cały czas poszukują najlepszych dla siebie rozwiązań w zakresie kontaktów z kontrahentami. Jednym z obszarów współpracy z partnerami handlowymi jest wykorzystanie efektywnej platformy B2B, jako narzędzia wspomagającego nie tylko sprzedaż, ale również komunikację z naszymi klientami. Kluczowym elementem staje się nie tylko jakość obsługi, ale również skrócenie czasu realizacji zamówienia. Na rynku funkcjonuje wiele zintegrowanych platform możliwych do zaimplementowania w niemalże każdym przedsiębiorstwie. Wiele rozwiązań daje szerokie możliwości w zakresie współpracy B2B. Jednakże jednym z kluczowych elementów, który determinują sprawność danego rozwiązania, jest sposób, w jaki następuje komunikacja i wymiana danych pomiędzy głównym systemem ERP a samą platformą. W wielu przypadkach integracja jest wielopoziomowa, a przesyłane dane zasilają portal z opóźnieniami przy konieczności wykonania szeregu czasochłonnych czynności. Nie wspominając już o konieczności licznych modyfikacji systemu, w przypadku gdy chcemy zmienić prezentowaną strukturę lub uzupełnić ją o dodatkowe pola. To wszystko oczywiście da się zrobić, ale wymaga zaangażowania specjalistów i, co najważniejsze, pochłania jeden z kluczowych czynników, jakim jest „CZAS”.
A gdyby tak spojrzeć na to zagadnienie z innej strony? Wyobraźmy sobie, że to nasz system ERP decyduje o kształcie, w jakim dane trafią z platformy B2B i jakie informacje będą przekazane. Wydaje się to dość skomplikowane? Z odpowiedzią na to pytanie, jak również z gotowym rozwiązaniem dla systemu SAP Business One, wychodzi CompuTec S.A.
Stworzyliśmy dedykowaną i zintegrowaną z SAP Business One platformę B2B z wykorzystaniem silnika Magento. Dzięki otwartej strukturze SAP, przy wykorzystaniu dodatkowych pól użytkownika powstała platforma on-line, której strukturę tworzy i zasila system ERP.
Odpowiednio przygotowane scenariusze dają możliwość szybkiego ich zaimplementowania u klienta, a całość administrowania portalem może wykonywać uprawniony pracownik. Wymagana jest tylko znajomość systemu SAP Business One i każdy nawet średnio zaawansowany użytkownik po bardzo krótkim przeszkoleniu może zarządzać platformą o bardzo dużych możliwościach. Produkt został przygotowany dla wszystkich, którzy potrzebują platformy B2B i niekoniecznie są zainteresowani długim czasem wdrożenia, jak również wysokimi kosztami utrzymania takiego rozwiązania.
W następnej części postaram się w kliku zdaniach przybliżyć zakres rozwiązania. Platforma posiada w standardowej ofercie wiele funkcjonalności, jednakże bez problemu może zostać rozbudowana na potrzeby najbardziej wymagających klientów.
Zaletą jest to, że rozbudowa może być procesem płynnym podczas działania samego portalu. Nie bez znaczenia jest też fakt, że również w zakresie administracji i zarządzania dostępem dla naszych klientów sterujemy w systemie SAP Business One.
Poniżej lista kilku z kluczowych funkcjonalności wraz z przykładami, jakie w wersji standardowej niesie platforma B2B:
– spersonalizowany dostęp do oferty produktowej wraz ze szczegółowymi opisami i zdjęciami,
– możliwość podglądu stanów dla kluczowych klientów,
– pełen obraz historii dla złożonych zamówień wraz z ich statusami,
– możliwość przeglądania wystawionych dokumentów (faktur, korekt etc.),
– możliwość składania zapytań ofertowych i tekstowych,
– podgląd informacji o limitach kredytowych z poziomem ich wykorzystania,
– podgląd informacji własnych (salda, dane płatności, dane własne etc.),
– możliwość zarządzania adresami własnymi i danymi kontaktowymi,
– możliwość automatycznego prowadzenia portalu w wielu językach dzięki elastyczniej budowie SAP Business One,
– zarządzanie cenami (cenniki specjalne, grupy cen etc.),
…i wiele innych dodatkowych informacji. Wszystkie dane są prezentowanie w trybie on-line, przez co nasz klient cały czas ma pełna wiedzę nie tylko o przeprowadzonych transakcjach, ale również o ich aktualnym statusie.
Zastosowanie platformy B2B to kilka kluczowych korzyści. Wśród nich możemy wyszczególnić chociażby takie, jak:
– prosty dostęp do portalu i struktury administrowanej bazy,
– sprawne i łatwe zarządzanie niewymagające specjalisty,
– duża funkcjonalność w standardzie,
– pełna responsywność,
– pełnowartościowy portal już od pierwszego uruchomienia,
– brak konieczności zmian w portalu w przypadku podniesienia wersji SAP Business One,
…oraz wiele innych korzyści które sprawiają, że używanie platformy i zarządzanie nią nie musi być kosztowne.
Teraz współpraca z partnerami poprzez platformę B2B może być prostsza niż myślisz. Podłącz swoich partnerów do Twojego systemu – podłącz platformę B2B do swojego SAP Business One.
Jeśli masz jakieś pytania, zapraszam do kontaktu lub na www.computec.pl .